Polityka prywatności
Ochrona danych osobowych dotyczących naszych Użytkowników jest dla nas sprawą najwyższej wagi, w związku z tym dokładamy wszelkich starań, aby każdy, kto powierza nam swoje dane osobowe, czuł się bezpiecznie przy korzystaniu z Serwisu www.hurtap.com.pl. Niniejsza Polityka Prywatności określa, w jaki sposób gromadzimy
i przetwarzamy dane osobowe za pośrednictwem www.hurtap.com.pl, które odwołują się do niniejszej Informacji o Prywatności. Może się także zdarzyć, że informacje powierzone zostaną naszym Zaufanym Partnerom (dalej „Zaufani Partnerzy”) czyli stronom trzecim, które współpracują z nami w środowisku naszych Usług i z którymi mamy podpisane stosowne umowy. Współpracujemy z nimi po to, aby zapewnić Usługi na najwyższym poziomie, jak również w celu realizacji kampanii reklamowych
i działań marketingowych.
1. Definicje
- Administrator – HURTAP SA z siedzibą pod adresem Górnicza 2, Łęczyca (99-100), (dalej zwany „HURTAP SA”).
- Dane osobowe – zgodnie z art. 4 ust. 1 RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”). Możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej. O nadaniu zbiorowi/zestawowi kwalifikacji danych osobowych decyduje połączenie z danymi identyfikatora (np. adres, nr telefonu, numer Identyfikacji Podatkowej) umożliwiającego skojarzenie danych z konkretną osobą fizyczną. Jednocześnie usunięcie ze zbioru/zestawu danych wszystkich identyfikatorów skutkuje pozbawieniem danych kwalifikacji danych osobowych.
- Polityka – niniejsza Polityka Prywatności, znajdująca zastosowanie do Serwisu www.hurtap.com.pl.
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej zwane „RODO”).
- Prawo Telekomunikacyjne – Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. (Dz. U. 2004 Nr 171 poz. 1800).
- UŚUDE – Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204).
- Hurtap.com.pl (zwany: Serwisem) – Serwis należący do HURTAP Spółka Akcyjna, wydawany elektronicznie i umieszczony w domenie www.hurtap.com.pl.
- Użytkownik Serwisu – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności udostępnianych w Serwisie www.hurtap.com.pl
- Zaufani Partnerzy – usługi i narzędzia innych podmiotów, w celu świadczenia przez Serwis usług np. rekrutacyjnych oraz jego ulepszania i prowadzenia analizy. Zaufani Partnerzy realizują określone przez nas cele. W szczególności współpracujemy z Partnerami w zakresie: analityki ruchu na naszych serwisach, analityki w celach reklamowych i dopasowania treści, personalizowania reklam, korzystania z wtyczek społecznościowych, generowania zaufanych opinii.
2. Administrator danych osobowych
- Administratorem danych osobowych jest HURTAP SA z siedzibą pod adresem Górnicza 2, Łęczyca (99-100), (dalej zwany „HURTAP SA”).
- W sprawach związanych z ochroną danych osobowych użytkownik może kontaktować się z inspektorem ochrony danych za pomocą adresu e-mail: iod@hurtap.com.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
3. Gromadzenie danych osobowych
- Dane osobowe gromadzimy na potrzeby świadczenia i nieustannego doskonalenia naszych produktów i usług.
- Gromadzimy następujące rodzaje danych osobowych:
- przechowujemy wszelkie informacje przekazane w związku z korzystaniem z Serwisu Hurtap.com.pl. Można zrezygnować z podania określonych informacji, jednak wówczas można nie mieć dostępu do oferowanych przez Serwis informacji.
- określone rodzaje informacji otrzymujemy i przechowujemy automatycznie podczas korzystania z Serwisu, w tym z treści i usług udostępnianych za jego pośrednictwem. Podobnie jak wiele innych stron internetowych, korzystamy z plików „cookies” i innych unikatowych identyfikatorów oraz gromadzimy określonego rodzaju informacje w czasie, gdy przeglądarka internetowa lub urządzenie korzysta z dostępu do Serwisu.
- Dane osobowe takie jak: adresy IP, identyfikatory urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o wyszukiwaniach będą przetwarzane przez hurtap.com.pl oraz Zaufanych Partnerów w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści.
- Ponadto przetwarzamy dane na potrzeby świadczenia dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklamy, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie: dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
4. Podstawy prawne przetwarzania danych
Cele przetwarzanie danych: | Podstawy prawne: | Okres przetwarzania: |
Wykonanie umowy – tymi umowami są najczęściej regulaminy, które akceptuje Użytkownik przed skorzystaniem z Usługi, w tym świadczenie Usług na rzecz Użytkowników, dopasowywanie Usług do potrzeb Użytkowników niezbędne do świadczenia Usług na rzecz Użytkowników, utrzymanie i wsparcie techniczne Usług niezbędne do świadczenia Usług na rzecz Użytkowników, analizowanie i udoskonalanie Usług niezbędne do świadczenia Usług na rzecz Użytkowników oraz zapewnianie bezpieczeństwa Usług, zapobieganiem oszustwom i usuwanie błędów niezbędne do świadczenia Usług na rzecz Użytkowników (dalej:„wykonanie Usług”). | Art. 6 ust. 1 lit b) RODO – niezbędność do wykonania umowy, której stroną jest Użytkownik którego dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy. | Do czasu wygaśnięcia danej umowy pomiędzy Użytkownikiem, a HURTAP SA, z tym zastrzeżeniem, że czasami, dane te mogą być przetwarzane również po wygaśnięciu tej umowy, jednak wyłącznie jeżeli jest to dozwolone lub wymagane w świetle obowiązujących przepisów prawa. |
Dopasowywanie Usług do potrzeb Użytkowników, tworzenie profilu spersonalizowanych treści i Usług, wybór spersonalizowanych treści i Usług (dalej: „optymalizacja„), techniczne dostarczenie treści, Usług lub reklam, utrzymanie i wsparcie techniczne Usług, pomiary wydajności treści, Usług lub reklam, (dalej: „techniczne wykonanie Usług„), pomiary statystyczne, analizowanie i udoskonalanie Usług, stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców (dalej: „statystyka„); zapewnienie bezpieczeństwa Usług, zapobieganie oszustwom i usuwanie błędów (dalej: „bezpieczeństwo„); marketing, w tym analizowanie i profilowanie danych w celach marketingowych produktów i usług administratora (dalej również „marketing własny„). | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – uzasadniony interes administratora, gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem. | Do czasu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu, przy czym nie dłużej niż 3 lata. |
Marketing, w tym analizowanie i profilowanie danych w celach marketingowych) dotyczący produktów i usług podmiotów trzecich (dalej: „marketing cudzy„). Marketing cudzy obejmuje wybór podstawowych reklam, tworzenie profilu spersonalizowanych reklam, wybór spersonalizowanych reklam oraz pomiary wydajności reklam. | Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – osoba, której dane dotyczą wyraziła dobrowolną zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów. | Do czasu wycofania zgody. |
W celach związanych z badaniem satysfakcji, oraz opinii w szczególności poprzez wysyłanie na adres e-maili komunikacji z prośbą o wypełnienie ankiety satysfakcji. | Art. 6 ust. 1 lit f) RODO – polegający na utrzymywaniu wysokiej jakości obsługi oraz poziomu zadowolenia Użytkowników z oferowanych produktów i usług. | Do czasu zgłoszenia skutecznego sprzeciwu, przy czym nie dłużej niż 3 lata. |
Opracowanie i udzielenie odpowiedzi na zapytanie lub inne zgłoszenie kierowane do Serwisu. | W zależności od celu w jakim skierowane zostało zapytanie lub inne zgłoszenie będzie to podjęcie czynności zmierzających do zawarcia umowy (Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO), lub obowiązek prawny (Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, w zw. z art. 15-22 RODO) lub prawnie uzasadniony interes administratora (Art. 6 ust 1 lit f) RODO) polegający na możliwości przekazania odpowiedzi na pytanie lub zgłoszenie. | Do czasu opracowania i udzielenia odpowiedzi na zapytanie lub inne zgłoszenie skierowane do Serwisu, w przypadku zaś zgłoszeń dotyczących realizacji praw podmiotów danych 5 lat od zrealizowania lub udzielenia odpowiedzi na zgłoszenie, chyba, że przepisy obowiązującego prawa stanowią inaczej. |
Ustalanie i dochodzenie roszczeń lub obrona przed nimi. | Art. 6 ust. 1 lit f) RODO – prawnie uzasadniony interes administratora polegający na możliwości ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami. | Do czasu przedawnienia roszczeń, nie dłużej niż 6 lat od zakończenia roku kalendarzowego w którym zaistniało zdarzenie mogące stanowić podstawę roszczeń. |
Obsługa żądań oraz postępowań prowadzonych przez uprawnione organy np. sądy, prokuratury, organy ścigania, urzędy, które mogą dotyczyć danych Użytkowników. | Art. 6 ust. 1 lit c) RODO w związku z przepisami uprawniającymi odpowiedni organ do złożenia żądania – obowiązek prawny. | Do czasu realizacji żądania. |
5. Czy serwis udostępnia dane osobowe?
- Nie prowadzimy działalności polegającej na odpłatnym udostępnianiu takich informacji innym podmiotom. Administrator udostępnia dane osobowe Użytkowników podmiotom tylko wtedy kiedy wymagają tego obowiązujące przepisy prawa.
- Usługi świadczone przez podmioty trzecie polegają na zlecaniu wykonywania określonych funkcji w naszym imieniu innym spółkom lub osobom. Usługi te obejmują np. analizę danych, wsparcie marketingowe, dostarczanie wyników wyszukiwania i linków do stron (w tym wyników i linków płatnych), przekazywanie treści. Powyższe podmioty trzecie mają dostęp do danych osobowych niezbędnych do wykonywania powierzonych im funkcji, jednak nie mogą ich wykorzystywać do żadnych innych celów. Są one ponadto zobowiązane do przetwarzania danych osobowych w sposób zgodny z niniejszą Polityką Prywatności oraz z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych.
- Przekazujemy dane dotyczące Użytkowników i inne dane osobowe, ilekroć uznamy to za stosowne w celu wywiązania się z wymogów prawnych, egzekwowania lub stosowania postanowień umów lub w celu ochrony praw, własności lub bezpieczeństwa. Dotyczy to także wymiany informacji z innymi podmiotami i organizacjami
w celu zapobiegania oszustwom i ograniczaniu ryzyka. - W przypadku przekazywania przez Administratora danych osobowych do krajów spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) zapewniamy, aby ich przekazywanie odbywało się w sposób zgodny z niniejszą Polityką Prywatności oraz w sposób dozwolony odpowiednimi przepisami prawa dotyczącymi ochrony danych. Opieramy się na decyzjach Komisji Europejskiej dotyczących adekwatności lub stosujemy umowy ze standardowymi zabezpieczeniami publikowanymi przez Komisję Europejską.
6. Zaufani partnerzy
- Reklamodawcy, którzy bezpośrednio lub pośrednio mogą zlecać nam działania marketingowe oraz remarketingowe.
- Facebook (Meta) – strony internetowe podmiotów zewnętrznych mają własne zasady dotyczące prywatności i prawdopodobnie korzystają z plików cookies, dlatego warto pamiętać o zapoznaniu się z tymi zasadami.
- Podmioty świadczące usługi analityczne.
- Agencje interaktywne specjalizujące się w marketingu internetowym.
- Firmy świadczące usługi kurierskie.
- Firmy technologiczne które pracują przy utrzymaniu i rozwijaniu Serwisu.
- Dostawcy oprogramowania.
7. Bezpieczeństwo informacji na temat użytkownika
- Projektując nasze systemy i urządzenia, mamy na względzie zapewnienie bezpieczeństwa przekazu danych osobowych dzięki wykorzystaniu szyfrujących protokołów i oprogramowania.
- Stosujemy środki ochrony fizycznej i elektronicznej oraz procedury zabezpieczające w związku z gromadzeniem, przechowywaniem i udostępnianiem danych osobowych Użytkowników.
- Dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione przez Administratora i jedynie w celu i zakresie, w jakim jest to niezbędne. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników Serwisu.
- Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, w tym poprzez podpisywanie stosownych umów z drugą Stroną (np. powierzenia danych do przetwarzania lub udostępniania danych), by podwykonawcy i inne podmioty współpracujące z Serwisem dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa
w każdym takim przypadku.
8. Uprawnienia naszych użytkowników
- Osobom, których dane dotyczą, przysługują następujące prawa:
- Prawo do informacji o przetwarzaniu danych osobowych – na tej podstawie osobie zgłaszającej takie żądanie Administrator przekazuje informację o przetwarzaniu danych osobowych, w tym przede wszystkim o celach i podstawach prawnych przetwarzania, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym dane osobowe są ujawniane i planowanym terminie ich usunięcia;
- Prawo uzyskania kopii danych – na tej podstawie Administrator przekazuje kopie przetwarzanych danych, dotyczących osoby zgłaszającej żądanie;
- Prawo do sprostowania – na tej podstawie Administrator usuwa ewentualne niezgodności lub błędy dotyczące przetwarzanych danych osobowych, oraz uzupełnia je lub aktualizuje, jeśli są niekompletne lub uległy zmianie;
- Prawo do usunięcia danych – na tej podstawie można żądać usunięcia danych, których przetwarzanie nie jest już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały zebrane;
- Prawo do ograniczenia przetwarzania – na tej podstawie Administrator zaprzestaje dokonywania operacji na danych osobowych, z wyjątkiem operacji, na które wyraziła zgodę osoba, której dane dotyczą oraz ich przechowywania, zgodnie z przyjętymi zasadami retencji, lub dopóki nie ustaną przyczyny ograniczenia przetwarzania danych (np. zostanie wydana decyzja organu nadzorczego, zezwalająca na dalsze przetwarzanie danych);
- Prawo do przenoszenia danych – na tej podstawie, w zakresie w jakim dane są przetwarzane w związku z zawartą umową lub wyrażoną zgodą, Administrator wydaje dane dostarczone przez osobę, której one dotyczą, w formacie pozwalającym na ich odczyt przez komputer. Możliwe jest także zażądanie przesłania tych danych innemu podmiotowi – jednak pod warunkiem, że istnieją w tym zakresie techniczne możliwości zarówno po stronie Administratora jak i tego innego podmiotu;
- Prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych – osoba, której dane dotyczą, może w każdym czasie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych w celach marketingowych, bez konieczności uzasadnienia takiego sprzeciwu;
- Prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach związanych z badaniem satysfakcji – osoba, której dane dotyczą, może w każdym czasie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych w celach związanych z badaniem satysfakcji, w szczególności może wyrazić sprzeciw wobec wysyłania na adres e-mail komunikacji z prośbą o wystawienie opinii (recenzji) lub wypełnienie ankiety satysfakcji, bez konieczności uzasadnienia takiego sprzeciwu;
- Prawo sprzeciwu wobec innych celów przetwarzania danych – osoba, której dane dotyczą, może w każdym czasie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora (np. dla celów analitycznych lub statystycznych lub ze względów związanych z ochroną mienia). Sprzeciw
w tym zakresie powinien zawierać uzasadnienie oraz podlega ocenie Administratora; - Prawo wycofania zgody – jeśli dane przetwarzane są na podstawie zgody osoba, której dane dotyczą, ma prawo ją wycofać w dowolnym momencie, co jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed wycofaniem tej zgody;
- Prawo do skargi – w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, osoba, której dane dotyczą, może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Wniosek dotyczący realizacji praw podmiotów danych, można złożyć w formie pisemnej na adres: HURTAP SA z siedzibą pod adresem Górnicza 2, Łęczyca, 99-100, lub drogą e-mailową na adres: iod@hurtap.com.pl.
- Wniosek powinien w miarę możliwości precyzyjnie wskazywać, czego dotyczy żądanie, tj. w szczególności: z jakiego uprawnienia chce skorzystać osoba składająca wniosek (np. prawo do otrzymania kopii danych, prawo do usunięcia danych, itd.), jakiego procesu przetwarzania dotyczy żądanie (np. korzystanie z określonej usługi, otrzymywanie newslettera na określony adres e-mail), jakich celów przetwarzania dotyczy żądanie (np. cele marketingowe, cele analityczne).
- Jeżeli Administrator nie będzie w stanie ustalić treści żądania lub zidentyfikować osoby składającej wniosek w oparciu o dokonane zgłoszenie, zwróci się do wnioskodawcy o dodatkowe informacje.
- Odpowiedź na zgłoszenia zostanie udzielona w ciągu miesiąca od jego otrzymania. W razie konieczności przedłużenia tego terminu, Administrator poinformuje wnioskodawcę o przyczynach takiego przedłużenia.
- Odpowiedź będzie udzielana na adres e-mail z którego przesłano wniosek, a w przypadku wniosków skierowanych listownie, listem zwykłym na adres wskazany przez wnioskodawcę, o ile z treści listu nie będzie wynikała chęć otrzymania informacji zwrotnej na adres e-mail (w takim przypadku należy podać adres e-mail).
9. Pliki Cookies
- W trakcie odwiedzin nasze witryny internetowe, mogą przechowywać lub pobierać informacje w Twojej przeglądarce, głównie w postaci plików cookie. Te informacje mogą dotyczyć Ciebie, Twoich preferencji lub Twojego urządzenia i są najczęściej wykorzystywane do tego, aby strona działała tak, jak tego oczekujesz. Informacje te zwykle nie identyfikują bezpośrednio, ale mogą zapewnić bardziej spersonalizowane korzystanie z naszego Serwisu. Ponieważ szanujemy prawo do prywatności, możesz nie zezwalać na niektóre rodzaje plików cookie, jednak ich zablokowanie może mieć negatywny wpływ na korzystanie z witryny i usługi, które jesteśmy w stanie zaoferować.
- Rodzaje plików cookies, które wykorzystujemy to:
- Niezbędne pliki cookie dla funkcjonowania strony internetowej – funkcjonalne, które nie mogą być wyłączone w naszych systemach. Są one zazwyczaj ustawiane tylko w odpowiedzi na działania podejmowane przez Użytkownika, które sprowadzają się do zapytania o usługi, takie jak ustawienie preferencji prywatności, logowanie lub wypełnianie formularzy. Można ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała lub ostrzegała o tych plikach cookie, ale niektóre części witryny nie będą wtedy działały. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych cookies. Pliki cookies niezbędne nie przechowują żadnych danych osobowych.
- Statystyczne i analityczne pliki cookie zbierają informacje o korzystaniu z Serwisu, jakie strony odwiedzane są przez danego Użytkownika, oraz komunikują o błędach gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.
- Marketingowe pliki cookie mogą być stosowane w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne
i interesujące dla poszczególnych Użytkowników. Nie przechowują one bezpośrednio danych osobowych, lecz opierają się na jednoznacznej identyfikacji przeglądarki i sprzętu internetowego. Jeśli Użytkownik nie zezwoli na stosowanie tych plików, otrzyma mniej ukierunkowanych reklam dopasowanych do jego oczekiwań i potrzeb. - Administrator Serwisu zbierając informacje i dane o swoich Użytkownikach, o ich preferencjach zakupowych, zainteresowaniach itp., a następnie różnicuje im dostęp do informacji, produktów. Profilowanie nie wywołuje skutków prawnych dla Użytkownika i nie wpływa na niego w inny znaczący sposób.
3. Swoimi preferencjami dotyczącymi plików cookies możesz zarządzać poprzez dokonanie wyboru lub zezwolenia na wszystkie pliki. Aby zmienić preferencje plików cookies, należy wybrać przycisk przy wybranej kategorii (Akceptuję, Odmów, Zobacz preferencje). Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany
w dowolnym czasie.
10. Zmiana polityki prywatności
Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.